maandag 7 oktober 2013

Babymutsje

Zo, een van mijn projectjes voor de baby is klaar en deze mag en kan ik ook gewoon aan jullie laten zien (er zit immers geen naam of iets dergelijks op ;-). Dit simpele mutsje breide ik op een Knifty Knitter breiring.


Dat is een ring waarop je kan breien en er een beetje uitziet als een uit de kluiten gewassen punnikklosje. En dat is dus ook eigenlijk wat je doet: punniken in het groot. Groot voordeel: het schiet lekker op en er kan niet zo heel veel mis aan gaan :-) Met een bolletje Molly-wol (verkrijgbaar bij Pipoos) in de kleur van het kamertje voor onze kleine boef ging ik aan de slag. Ik omwikkelde alle pinnetjes en daarna wikkelde ik er nog een rijtje boven. Toen haalde ik de onderste omwikkeling over de bovenste omwikkeling heen. Daarna schoof ik de bovenste omwikkeling naar beneden en ging ik opnieuw een rondje wikkelen. Opnieuw haalde ik de onderste over de bovenste heen. Zo ging ik door tot ik ongeveer 19cm had 'gebreid'. Daarna ging ik met een naald met een draad van ongeveer 60cm door alle lusjes heen en haalde ik ze van de pinnetjes af. Even aantrekken en afhechten en tadaaaaa.... klaar was de muts!


Ik ben benieuwd hoe deze muts zal staan. Waarschijnlijk zal ik hem in december wel lekker vaak op kunnen zetten, dus misschien maak ik er nog wel eentje maar dan in stoer grijs ofzo. Of eentje voor de dochter van vrienden van ons die inderdaad dit weekend papa en mama zijn geworden van een dochter (gelukkig had ik dus nog een meisjeskaart gemaakt)... Het kost immers maar een paar uurtjes wikkelen ;-)

11 opmerkingen:

  1. Ooh wat is die schattig! Inderdaad die zal je wel kunnen gebruiken in de winter :-) We moeten ze toch lekker induffelen tegen de koude he!! Groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh superleuk! Misschien voor Anneke ook eentje maken??
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief mutsje voor jullie kleine ventje!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heel leuk uit om te doen.
    Echt een leuke mutsje .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wat een schattig mutsje!!

    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk en lekker warm straks voor jullie zoontje!
    Een fijne avond,

    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk Chan! Ben ook heel benieuwd hoe het zal staan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen idee wat je allemaal verteld over en hebt gedaan met je knitty knitter maar het mutsje is beeldig en stoer grijs is ook enig dus........gewoon door gaan Chantal!!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat superschattig Chantal, ik vind hem zo lief.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Chantal

    Misschien moet ik toch ook maar zo'n breiring kopen.......hij is supergaaf en stoer, en grijs is ook heel mooi.

    Liefs, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen