zaterdag 21 juni 2014

Herfstkrans

Zo, tijd voor weer eens eentje uit de oude doos :) Gisteren zijn we terug gekomen van vakantie en ik heb lekker veel gefreubeld. Tijdens de vele WK-wedstrijden die manlief heeft bekeken heb ik heerlijk veel kunnen haken. Dit zijn echter allemaal langdurende projecten dus die kan ik op dit moment nog niet laten zien. Ik zal binnenkort eens een update-post maken van die projecten, dat is misschien ook wel eens leuk. 

Verder heb ik ook lekker zitten kleuren met de Twinkling H2O's. Niets heerlijker dan op het loungebankje bij de bungalow buiten zitten kleuren met zicht op een groen grasveldje met rondhuppelende konijntje. Met een simpel trucje (gewoon een dienblad op zijn kop neerleggen), had ik een prima ondergrond om op te kleuren. En omdat je op zo'n vakantiemoment alle tijd neemt is het ook aardig goed gelukt. Nu alleen nog wat kaarten eromheen maken natuurlijk ;) 

Daarom nu nog even eentje uit de oude doos. Deze krans haakte ik vorige herfst al. Het is naar het idee van de andere kransen die toen allemaal op blogs verschenen. Ik wilde hem eigenlijk nog pimpen met kleine gehaakte pompoenen, paddestoelen, eikeltjes etc. maar dat is er niet meer van gekomen. De basis is een piepschuim krans van 22cm doorsnee die ik oranje geverfd heb. Ik heb een lap gehaakt met allemaal stokjes in diverse hertfsttinten. Deze lap heb ik rond de krans vastgezet. Daarna heb ik houten lettertjes oranje geverfd en deze op de krans geplakt. Hij ligt hier in ieder geval klaar om tegen de herfst aan de deur te gaan hangen: pompoenen erop of niet ;)

Verder hebben jullie misschien wel gezien dat ik geen lid meer ben van Creative Knockouts. Hoewel ik altijd met veel plezier de kaarten maakte voor dit gezellige blog heb ik besloten hiermee te stoppen. De weinige tijd die ik op dit moment overhoud om te knutselen gebruik ik liever om iets voor mezelf te maken en niet om een 'moetje' te maken voor een challengeblog. Eerst was ik bang dat ik dan helemaal niet meer zou freubelen omdat ik dan ook geen stok achter de deur had om iets te maken, maar dit blijkt dus echt super mee te vallen: het motiveert me juist weer om andere dingen te maken :) 

Benodigdheden:
* Styropor krans 22cm
* Acrylverf oranje (Amsterdam)
* Capri haakkatoen (Katia)
* Haaknaald nummer 2,5 of 3 (ik gebruik de Clover Amour)
* Wolstopnaald (Pony)
* Houten lettertjes 2cm (Panduro)
* Tacky glue (Aleene's)


4 opmerkingen:

  1. Inderdaad heel mooie herfstkleurtjes heb je gebruikt.
    Lekker om van alles te proberen... en dus gen stok nodig!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zal wel gezellig staan op je deur!
    Een fijne zondag, Colinda

    BeantwoordenVerwijderen