woensdag 24 september 2014

In Holland staat een... tas!

Je zag ze een tijdje geleden al veel voorbij gekomen: de zogeheten SAS-tas. Een tas bedacht door Saskia. Zij introduceerde hem op de Facebookpagina van de Crochet Along 2014 en heel veel mensen waren heel snel verkocht. Ik dus ook. Maar zoals met veel projecten het geval is: je begint er heel enthousiast aan en vervolgens komt het eventjes op een laag pitje te staan. Maar, uiteindelijk is hij af, mijn Hollandse SAS-tas! 

De binnenkant is een ecologische tas van de Spar. Volgens het patroon heb ik hem vervolgens omhaakt. Het idee van de Nederlandse vlag komt ook niet van mijzelf: daarvan heb ik verschillende voorbij zien komen op Pinterest. Maar goed: beter goed gejat dan slecht verzonnen toch? Ik ga zo lekker een boodschapje doen met mijn nieuwe aanwinst :)

2 bollen Tweed (Zeeman)
1 bol Royal rood, 1 bol Royal wit, 1 bol Royal blauw (Zeeman)
ecologische tas (Spar)
haaknaald nummer 5, wolstopnaald met scherpe punt

8 opmerkingen:

  1. Hij is leuk! Veel boodschap plezier en een fijne dag,

    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, hij is leuk, ik zie ze ook veel langs komen op facebook en Hollandser kan het niet. Mooi! Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Chantal,
    Via GerJanne kwam ik bij jou terecht en zag je gave omhaakte tas. Ik herken je verhaal hoor, want ook ik ben ermee begonnen.... misschien toch maar weer aan de slag met de haaknaald ;-)
    Ik heb ff rondgesnuffeld op je blog en het voelt als thuiskomen, hihi.
    Dus vanaf nu zal ik vaker langskomen!

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk is je tas! Gezellig om er boodschapjes mee te doen ;-)
    Ik ben er ook aan bezig, in de zomervakantie aan begonnen. Alleen bij mij komt de Amerikaanse vlag erop. Nu nog bedenken hoe ik 'em vast ga maken...
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gááf Chantal...het idee had ik bij Danoesja gezien die hem weer bij een mevrouw op de camping in Spanje had gezien. Deze "hollandse" uitvoering vind ik wel heel gaaf.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Chantal
    COOL is je hollandse tas, haken is aan mij niet besteed maar ik heb er 1 gekocht op de camping van een fanatieke tassen-haakster hihihi. Heel veel plezier ermee.
    Liefs, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dit gaaf, dan is boodschappen doen toch ineens een stuk leuker.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi
    Ik kom via johanna op jou ontzettend leuke blog.
    Leuke tas is dit zeg . Helemaal ook mijn ding.
    Fijn weekend Thamar

    BeantwoordenVerwijderen